+7 (917)11-90-999gridnevaimi@mail.ru
с 10:00 до 18:00, воскресенье - выходной
Летний детский онлайн-клуб
Основатель и руководитель школы English 4U, кандидат филологических наук, учитель и преподаватель английского языка, разработчик учебных материалов и курсов

Hi, everyone!

My name's Natalia Gridneva and I'll be happy to work with you!

I'm a professional English tutor. I've been teaching English as a foreign language since 1998. I have a Candidate of Philological Sciences degree and work experience to teach students at all levels from all over the world. I help them improve their English.

I'm sure I can do the same for you! If you need my help or have any questions, don't hesitate, write or just call me 8917-11-90-999!

 

USEFUL LINKS:

Cambridge Dictionary

Longman Dictionary

Oxford Learner's Dictionary

Dictionary of Collocations

Графический словарь-тезаурус

Словарь Мультитран

Macmillan Dictionary

Visual Dictionary Online

Яндекс.Переводчик

Приложение для языкового обмена

Подготовка к IELTS подкасты

Подготовка к IELTS - тренировочные задания

IELTS материалы

IELTS советы

IELTS учебники

IELTS tests and resources

Сервис для создания учебных карточек - Quizlet

Подкасты для изучения английского языка

BBC подкасты

Деловой английский (подкасты)

Memrise.com - система запоминания новых слов

Проверка письменных работ онлайн

Test your English

Fun English games for children

http://usefulenglish.ru/

Грамматические тесты

ЕГЭ тренировочные задания

Английское произношение

Bookhunter - книжный интернет-магазин

First Certificate English

Listen to English

Listening practice

Visual English

Pronunciation in the context

TED ideas _ video presentations

Exam English (тесты)

Grammar tests

CAE Practice Tests

CAE exam

CAE exam sections

GetClass platform

Learn English Kids

Interactive worksheets

Macmillan education: state exams

Random Word Generator

Видеокниги для детей: читаем, слушаем и смотрим

ИНФОУРОК - готовые уроки

WORDWALL - лексические игры

Padlet BOARD

 

 

Летний детский онлайн-клуб

Новый набор в летний онлайн клуб английского языка для детей и подростков 7-17 лет начнется в мае 2023 года!

Участие в клубе бесплатное. 

Будем рады видеть вас в нашем клубе! 

 

 Time for Review. Text Inscription on the Monitor Screen Stock Image - Image  of inscription, work: 205257555

МАЙ

В мае мы проводили набор школьников на три летние смены, мы готовили рабочие материалы, разрабатывали балльно-рейтинговую систему оценки, распределяли свои обязанности, заряжались позитивом, чтобы делиться им с нашими участниками!

 

ИЮНЬ

 

В июне мы открыли первую смену и провели:

- мастер-класс "English on Holidays" - "Английский на каникулах", на котором мы обобщили опыт того, как совместить приятное с полезным, как школьникам изучать английский летом так, чтобы было легко, весело, интересно и полезно;

- мастер-класс DIY на английском языке, где участники нашего клуба пробовали делать разные поделки своими руками: фонарики, кораблики, цветочки, колечки. В чатах были опубликованы готовые инструкции и ссылки на видеоуроки;

- учебные занятия, на которых мы обсуждали разные темы:

  • Summer

  • Leisure activities

  • Sport

  • Books and Reading

  • Travelling

  • Great Britain

По каждой теме мы разрабатывали и готовили материалы трёх уровней: Elementary, Pre-Intermediate, Intermediate. Это лексические списки, песни, рассказы, обучающее видео, фильмы, игры, кроссворды, викторины. По возможности, мы прикрепляли ссылки на скачивание готовых материалов.

Также в июне в каждой группе прошли виртуальные экскурсии по Великобритании, по Лондону и онлайн встречи с носителем языка, Линди ван дер Мерви, которая провела квест-игру.

В конце смены наши участники выступили со своими проектными работами.

Особо популярной стала тема о стихийных бедствиях. Дети подбирали материал ко всем возможным стихийным бедствиям (вулканы, землетрясения, цунами, наводнения, торнадо, засуха, лесные пожары) и сопровождали свои презентации интересными видео экспериментами и моделированием происшествий.

Дети младшего школьного возраста были в восторге, представляя себя настоящими спасателями! А старшие дети углубились в механику агрессивной погоды более научно.

К каждой тематике были подобраны видео, картинки, распечатки, песенки по уровням.

В последний день смены мы подвели итоги, объявили трёх победителей первой смены.

Дети открыли для себя важные секреты успешного изучения английского языка и получили сертификаты участия в нашем летнем онлайн клубе.

 

ИЮЛЬ


В июле мы открыли вторую смену и провели:

- вебинар "English Words" - "Английские слова" о том, как быстро и правильно учить новые слова и выражения. Дети узнали 10 самых эффективных техник запоминания новой лексики, и мы попробовали применить эти техники на практике;

- мастер-класс по кулинарии на английском языке, где мы обсуждали разные рецепты и учились готовить простые, но вместе с тем вкусные и полезные блюда;

- мастер-класс по теме "Shopping" с носителем языка, Рейчел Линг, которая устроила настоящий брейн-ринг для ребят;

- подвижные игры на английском языке, больше всего детям понравилось играть в игру "Move and Freeze";

- учебные занятия по темам:

  • My Family

  • My Hobbies

  • Shopping

  • Clothes

  • Transport

К каждой теме были подобраны лексические списки, книги, мультфильмы, песни и распечатки с интересными заданиями, которые были размещены в чатах групп и частично здесь, в Вайбер канале клуба.

Кроме того, участники получали доп. задания для самостоятельной домашней работы, которые можно было выполнять по желанию и зарабатывать дополнительные баллы для себя и команды.

Мы провели мероприятие, посвящённое Дню Семьи, на котором говорили о семейных ценностях, семейных традициях, об идеальных семейных отношениях, дети подготовили рассказы о своих семьях.

В конце смены мы провели викторину на лучшее знание английского языка и традиционно подвели итоги второй смены, объявили трёх победителей.

Дети раскрыли для себя новые секреты успешного изучения английского языка, и каждый получил сертификат об участии в нашем летнем клубе.

 

АВГУСТ

 

В августе мы открыли третью смену и провели:

вебинар "How to Learn English Effectively" о том, как эффективно изучать английский язык, через чтение, слушание и просмотр фильмов на английском языке;

- виртуальную экскурсию по Британскому музею, где мы посетили выставку "В мире фантастических животных";

- виртуальную экскурсию по Историческому музею Лондона, где мы смогли увидеть коллекцию разных ценных предметов, мы узнали их названия и происхождение;

- мастер-класс DIY на английском языке, на котором дети учились делать подставку для карандашей и пенал из цветной бумаги, пользуясь инструкциями и обучающим видео;

- грамматический тест, выполнив который, ребята смогли узнать свой уровень владения английской грамматикой;

- учебные занятия по темам:

  • Friends and Friendship

  • Zodiac Signs

  • Cats are Our Pets

  • Our Health

  • Pizza

  • Books and Reading

  • English Fairy-tales

К каждой теме, как всегда, были подобраны лексические списки, интересные книги, мультфильмы, песни, распечатки с практическими заданиями, которые были размещены в чатах групп и частично здесь, в Вайбер канале клуба.

Также каждую неделю участники получали доп. задания для самостоятельной домашней работы, которые можно было выполнять по желанию.

Нам удалось провести одно оффлайн мероприятие на английском языке. Для оффлайн встречи с нашими участниками мы выбрали кафе "ЧуКОТка". Это место было выбрано не случайно, т.к наше мероприятие было посвящено теме "Саts". На мероприятии дети узнали много интересных фактов о кошках, учились определять кошачье настроение, породы кошек, обсуждали кошачьи повадки и то, как правильно ухаживать за этими домашними животными.

На последней неделе мы устроили День пиццы! Дети узнали историю возникновения этого блюда, рецепты приготовления. Посмотрели, как готовится домашняя пицца, поучились заказывать пиццу в пиццерии, а ещё рисовали свою любимую пиццу и описывали то, что входит в состав топпинга.

В конце смены мы провели викторину на лучшее знание английского языка, а также ролевые игры и спектакли на английском языке.

Младшая группа инсценировала сказку "Золушка", средняя группа - сказку " Суп из камней", а старшая группа подготовила и разыграла свой сценарий английской сказки "Сумасшедшая история". Сценарии сказок мы разместили в чатах, а также на Viber канале клуба.

На последнем занятии мы традиционно подвели итоги третьей смены, объявили победителей и раскрыли ещё несколько секретов успешного изучения английского языка.

Все занятия и мероприятия в клубе проводились на английском языке.

 

Пишите в комментариях, хотели ли бы Вы узнать о наших планах на будущий год?

 

Английский для детей - Englishas Club

Дорогие друзья!

Мы готовы подвести итоги третьей смены! 

Это была самая жаркая смена и в прямом, и в переносном смысле этого слова! На наших занятиях было по-настоящему весело и интересно! 

Участниками заключительной смены стали 28 ребят: 10 человек - в младшей группе, 10 человек - в средней группе и 8 человек - в старшей группе.

Все дети приняли активное участие в летних занятиях и мероприятиях, успешно справились с финальными заданиями.

 

Congratulations You Are A Winner

Победителями третьей смены стали:

Воробьёв Михаил (140 баллов), 

Сергеева Юлия (126 баллов), 

Жаркова Таня (138 баллов).

Ребята получат грамоты и подарки от школы ENGLISH4U. Подарки придут почтой по указанным в заявках адресам! Напоминаем, что всем ребятам смены мы отправляем электронные сертификаты об участии.

Мы хотим поздравить всех участников с окончанием смены! Спасибо вам за ваши улыбки, вашу непосредственность, за ваши потрясающие идеи, за активное участие в жизни нашего летнего клуба!

Мы благодарим родителей наших участников за проявленный интерес и за оказанную нам помощь!

Просим всех участников оставить отзыв об этой смене и о работе клуба в целом!

Желаем всем успехов, прекрасно провести последние дни лета и с новыми силами начать новый учебный год!

 

Формы организации учебных занятий презентация, доклад

  • Учебные вебинары и мастер-классы
  • Творческие мастерские
  • Дидактические, интеллектуальные, ролевые игры
  • Динамические музыкальные паузы
  • Виртуальные экскурсии и путешествия
  • Театральная студия, фотостудия, артстудия
  • Кинопортал, литературный портал
  • Викторины, конкурсы, квесты, олимпиады
  • Проектная деятельность 
15.08.2022
15.08.2022

STORYTIME

 

Before you read a new story I'd like you to think what love is for you.

  • Do you love?

  • What do you love?

  • Whom do you love?

  • Are you loved by anybody?

  • Is it important for you to feel love?

 

Then listen to the story and read it simultaneously.

https://www.youtube.com/watch?v=Pb059iwcyUA

 

After reading express your opinion about the book.

 

 

15.08.2022
Let's Get Ready for School!
15.08.2022

Today is the middle of August and we start preparing things for school.

We need to buy different things: a school form, a school bag, school shoes, textbooks, copybooks, pens and pencils, etc.

However, there are things which we can do ourselves.

So today we suggest our participants making a pencil holder and a pencil case from paper.

To make a pencil holder and a pencil case you'll need to prepare some craft paper of different colours, a ruler, a pair of scissors and a stick of glue.

Watch the videos to learn how to do these handicrafts and then have a try by yourselves!

 

A pencil holder:


https://youtu.be/QiyFy8VStMw

 

A pencil case:


https://youtu.be/VEHC6tf8wRM

 

 

13.08.2022
Day of Physical Training
13.08.2022

Today we are celebrating the Day of Physical Training in our club!

So I hope you started this wonderful day with taking exercise and morning physical activities! If not, do it right now!

Yesterday in our online club we spoke a lot about sport, we learnt new words on the topic, we made a list of the most popular physical activities, we also discussed different health problems, such as insomnia, nervous breakdown, blood pressure, obesity, heart diseases, depression and how sport can help to cope with all of them.

 

We also had a chance to move and take some exercise!

 

 

 

44,843 Theatrical Cliparts, Stock Vector and Royalty Free Theatrical  Illustrations

В нашем летнем клубе ребята принимают участие в театральных инсценировках. Мы выбираем сценарий и распределяем роли. Затем каждый учит свою роль, потом мы проводим репетиции. В конце смены ребята показывают финальное выступление на английском языке. 

В этом сезоне в третьей смене ребята выбрали театральное направление и успешно справились с поставленными задачами. Младшая группа выбрала для инсценировки сказку "Золушка", средняя группа - сказку "Суп из камней" (вариант нашей русской народной сказки "Каша из топора"), а старшая группа самстоятельно разработала свой сценарий сказки "Crazy Story", в которой главными героями стали персонажи из разных произведений и мультфильмов. Получилось очень интересно!

 

CINDERELLA

Author: Brothers Grimm

 

7 CHARACTERS:


NARRATOR
STEPMOTHER
CINDERELLA
STEPSISTER 1
STEPSISTER 2
FAIRY GODMOTHER
PRINCE


SCRIPT:

NARRATOR: Cinderella lives in a house with her Stepmother and her two Stepsisters. Her Stepmother never works around the house. Everyday she says.

STEPMOTHER: Cinderella, wash the dishes, Cinderella, clean the house. Cinderella, work, work, work!

NARRATOR: Her Stepmother is not good. She is bad. One of Cinderella´s Stepsisters is fat with a big nose. The other one is thin, with big ears, and they don´t like to work either.

STEPSISTER 1: Cinderella, come here!

STEPSISTER 2: Cinderella sweep the floor!

STEPSISTER 1: Cinderella clean my shoes!

STEPSISTER 2: Cinderella comb my hair!

NARRATOR: Cinderella is very beautiful, and hardworker. She is good to her Stepmother and to her Stepsisters. One day they receive an invitation.

STEPSISTER 1: Mother, read it!

STEPSISTER 2: What does it say?

STEPMOTHER: It says that every woman is invited to a ball in the palace.

CINDERELLA: Oh, I want to go to the ball. I like to dance.

STEPSISTERS: You want to go to the ball? You must be crazy!

CINDERELLA: Yes, I want to go to the ball.

NARRATOR: Cinderella works hard. She starts making the dresses for her Stepmother and her Stepsisters. She doesn´t have time to make her own dress.

STEPSISTERS: We are going to the ball! We are going to the ball!

STEPMOTHER: If you don´t have a dress, you will not go to the ball.

NARRATOR: Cinderella starts to cry.

CINDERELLA: I don´t have a pretty dress. I have an ugly dress. I am not going to the ball.

STEPSISTERS: What a shame! We have pretty dresses. Good-bye!

NARRATOR: Suddenly, Cinderella sees a very beautiful woman. It´s her Fairy Godmother.

FAIRY GODMOTHER: Now you have a pretty dress.

NARRATOR: Cinderella looks at her dress and says.

CINDERELLA: Yes, I have a pretty dress! Thank you! I am going to the ball. I am so happy!

FAIRY GODMOTHER: Just remember that you have to come back at twelve o´clock. Don´t forget!

CINDERELLA: No, I won´t forget! Good-bye.

NARRATOR: Cinderella goes to the ball, and when she enters the palace everybody looks at her.

GIRL 1: What a pretty girl!

GIRL 2: Who is she?

NARRATOR: The handsome prince looks at her and says.

PRINCE: I want to dance with her.

NARRATOR: He walks to where she is, and says.

PRINCE: Do you want to dance with me?

CINDERELLA: Yes, I want to dance with you.

NARRATOR: And they danced all night. Suddenly, Cinderella hears the clock strike .

CLOCK: One, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten, eleven, twelve.

CINDERELLA: Sorry, I have to go!

NARRATOR: Cinderella runs and runs outside the palace, but she drops one of her shoes. The Prince runs after her, but he doesn´t see her.

PRINCE: Wait! Wait! What is your name? Where do you live? Wait!

NARRATOR: Then he picks up the shoe and says.

PRINCE: Where is she? I don´t even know her name. I don´t know anything about her. I am very sad.

NARRATOR: Next morning, when the prince wakes up, he says.

PRINCE: I have to find my pretty lady. I have her shoe!

NARRATOR: He goes to town and looks for her in every house.

PRINCE: Is the pretty lady here?

WOMAN 1: No, she is not, and I don´t know where she is.

NARRATOR: The prince goes to another house, and another one, and another one. He doesn´t find her. At last, he goes to Cinderella´s house.

PRINCE: Is the pretty lady here?

STEPMOTHER: Yes, she is. That is my daughter´s shoe. Daughter, come here.

STEPSISTER 1: Yes, mother.

STEPMOTHER: Try on the shoe.

NARRATOR: Her daughter, who is very fat, tries to put on the shoe.

STEPSISTER 1: I can´t . This shoe is too small, and my foot is fat. It hurts me! This is not my shoe.

NARRATOR: Meanwhile, Cinderella is coming down the stairs and says.

CINDERELLA: That shoe is mine.

STEPSISTERS: Ha, ha, ha. You’re a silly girl! Go away!

CINDERELLA: Yes, that shoe is mine! And I have the other one.

NARRATOR: Suddenly she appears with her pretty dress, and once again she looks very beautiful.

PRINCE: I love you! I love you! Do you want to marry me?

CINDERELLA: Yes, I want to marry you.

NARRATOR: And now Cinderella and the Prince live happily in the palace.

THE END

Moral: Being a good person with a good heart will always get you what you want.

 

STONE SOUP

 

11 CHARACTERS:


NARRATOR

IVAN

BENNY

MIOLKA

OLD MAN

OLD WOMAN

MAN 2

WOMAN 2

MAN 3

WOMAN 3

MAN 4

 

SCRIPT:


NARRATOR: Many years ago there were three travelers who arrived to a small village. Their names were Ivan, Benny, and Miolka. They were tired and hungry because they had traveled for many, many days. They were happy when they saw the village, and they only thought about eating and resting from their long walk.

IVAN: My dear friends, I am sure that the people in town will share their food with us if we tell them how much we have walked.

BENNY: I feel so good now that we are here, but I’m so hungry that I feel like I have a hole in my stomach!

NARRATOR: Ivan knocked at the door.

WOMAN: Who is it?

IVAN: We are three travelers. We are on our way home. Would you like to share your food with us, kind woman?

WOMAN: Food? No, I can´t. I have nothing to share with you.

IVAN, BENNY,MIOLKA: : Thank you.

NARRATOR: Ivan knocked at another door.

IVAN: Good afternoon.
MAN: What do you want?

IVAN: We would like something to eat. We are travelers on our way home. We have walked a long distance and we are very hungry.

MAN: (looking through the window) I have nothing to give you.

NARRATOR: Ivan knocked at another door, but he received the same answer. Nobody opened the door to give them some food.

BENNY: These people are so selfish!

MIOLKA: They don´t like to share food with others!

IVAN: Let´s give them a lesson. We will teach them how to cook a stone soup!

BENNY AND MIOLKA: That´s a good idea.

NARRATOR: Some villagers were looking through their windows waiting for them to leave the village.

OLD MAN: What are they waiting for? They should leave!

OLD WOMAN: We don´t want strangers in our town!

NARRATOR: Meanwhile the three strangers put a fire in the middle of the street. Then they took a big iron pot they found somewhere.

BENNY: Let´s go to the river to get some water.

IVAN: (shouting) Yes, and don´t forget to bring some stones for the soup… but choose the best… round and tasty!.

NARRATOR: Later, Benny and Miolka came back with the stones and water and put them inside the pot.

IVAN, BENNY, MIOLKA: This soup will taste good!

NARRATOR: The people from town who were watching them all the time came out from their houses and went near the fire.

MAN 2: What are you doing?

BENNY: Oh, we are doing a stone soup.

MAN 2: Stone soup? I never heard of that kind of soup.

IVAN: You have never tasted the stone soup? Ah, then join us to have dinner so you can taste it. Friends! Today we have a special guest for dinner. We should put more stones to the soup.

BENNY: Very well. Excuse me, kind man. Do you have a spoon? We need it to make the soup.

MAN 2: Yes, Yes. Let me go and get it.

MIOLKA: You are very generous.

NARRATOR: Then a woman went near to see what was happening.

WOMAN 2: What are you doing?

BENNY: We are making a stone soup.

WOMAN 2: And, did you take the stones from our river?

BENNY: Yes, we did. And this soup smells good!

WOMAN 2: I don´t smell anything. But to tell you the truth, I am very hungry.

NARRATOR: Then the man with the spoon came back, and also brought his plate. Benny tasted the soup, and said.

BENNY: Mmmm, it´s so delicious! It only needs some meat.

WOMAN 2: I have it at home, let me go and get it.

MIOLKA: Very good! The soup will taste better. And also bring your plate and have dinner with us.

NARRATOR: The woman left running, and soon came back with some meat. After a while, Benny tasted the soup.

BENNY: Mmm it´s so delicious!. I think we also need some onions and carrots.

NARRATOR: Another man that was also in the crowd watching said.

MAN 3: I will bring some onions and carrots.

NARRATOR: Then the man came with the onions and carrots. Benny put them into the pot and tasted it again.

BENNY: Mmm this soup is getting better. Now it is time to put some potatoes.

NARRATOR: Another woman that was in the crowd watching said.

WOMAN 3: I have some potatoes! I’ll be back in a minute!

NARRATOR: When the woman came back, Benny put the potatoes inside the pot.

BENNY: How about if we add some salt and pepper?

NARRATOR: Another man that was in the crowd said.

MAN 4: I have some salt and pepper at home! I will go and get it.

NARRATOR: Then the man brought the salt and pepper and Ivan put them inside the pot. While the soup was cooking, some people from the village asked the three travelers if everybody could cook the stone soup.

IVAN: Sure! It only needs some water, stones, and a little bit of hunger.

NARRATOR: After a while the soup started to smell really delicious.

IVAN: The stones in your village are so delicious! This soup will taste really good! Bring your plate so we can all share this soup.

NARRATOR: And everybody in the village enjoyed a wonderful dinner while Ivan, Benny, and Miolka talked about their journey, and about all the places they had visited.

THE END

This story exists in many variations throughout the world. Some people say it is a French story and some people say it is a Russian story, and it is therefore not copyrighted.

 

A CRAZY STORY


9 characters:


Narrator
Snow White
Three Little Pigs
Little Red Riding Hood
Wolf
Spider-Man
Prince Charming

 

SCRIPT:

(The Narrator enters. He/She stands in the middle of the room, and talks to the audience)

Narrator: Good Day, Ladies and Gentlemen. Today, I am going to tell you the story of Little Red Riding Hood. Once upon a time there was a little girl who….
Snow White enters)

Snow White: Help! Help! … Please, somebody, help me!

Narrator: Who are you? What are you doing here?

Snow White: I am Snow White… My stepmother is evil! She wants to get rid of me! Then I…

(The Narrator interrupts Snow White)

Narrator: Wait, wait, wait, little girl! Don’t you see that I am the narrator and I am telling the story of Little Red Riding Hood! (looking at the audience) Look at all those people… Oh, my…. I’m ruined! I’m going to get fired!

Snow White: (looking at the audience. She cries) Please, forgive me. I’m a nice girl… but my stepmother doesn’t love me… my father, the king…

(The narrator interrupts Snow White)

Narrator: Listen…. We feel sorry for you…but you came to the wrong story.

Snow White: Oh… really?

Narrator: Yes… I have to continue with my story… (pointing to a house on the other side of the room) Do you see that little house?

Snow White: Yes.

Narrator: Then, go there so you can escape from your stepmother. I’m sure they will help you.

Snow White: (she kisses the Narrator) Oh, thank you!
Show White goes to the little house. She knocks at the door).

Three Little Pigs: Who`s outside making all that noise?

Snow White: It´s me, Snow White! Please save me dwarves… my stepmother wants to get rid of me! (the door opens). But… you are not dwarves. Who are you?

Three Little Pigs: We are the Three Little Pigs. We are hiding from the wolf. Come in, and don`t worry, we will protect you from your stepmother!

(Snow White enters the little house. The door closes. Little Red Riding Hood enters the room singing. She interrupts the narrator)

Little Red Riding Hood: I am following the yellow brick road….

Narrator: Hey wait! Don´t you see that it´s not your time to appear on scene? Leave and wait for your turn. (Little Red Riding Hood leaves) OK, where was I? Oh yes… Little Red Riding Hood was….

(Spider Man enters. He interrupts the Narrator)
Spider-Man: I am so strong! I am invincible!

Narrator: Oh, no… not again! What do you want…who are you?

Spider-Man: I am Spider-Man, a protector of the weak and unfortunate. I am sure that someone here needs me!

Narrator: We don`t need you…not right now. Can you please leave because I’m working!

Spider-Man: Sorry, sir.

(Spider-Man leaves looking sad)

Narrator: Well, as I was telling you… (Little Red Riding Hood enters. She stands in the middle of the room. She has a basket with bread and honey) Little Red Riding Hood was a very nice little girl. She was going to take some bread and honey to her grandmother who lived in the woods, when suddenly the wolf appeared.

(The Wolf enters)

Wolf: Oh, what a pretty girl! Who are you?

Little Red Riding Hood: I am Little Red Riding Hood, but my favorite color is pink… not red. Who are you?

Wolf: I am the wolf, but I’m not a bad wolf.

(Prince Charming enters)

Prince Charming: Please, can you both try on this little crystal shoe?

Little Red Riding Hood and the Wolf: You want us to try on that shoe? Why?

Prince Charming: Yes, please…I am looking for Cinderella. We were dancing, but suddenly she left, and lost her shoe.

(Snow White and the Three Little Pigs get out of the little house)

Snow White: I heard that Prince Charming was coming!

Prince Charming: Oh… you’re so beautiful… you’re as white as snow…

Narrator: Stop it! Everybody, quiet! (pointing to Little Red Riding Hood) I’m trying here to tell the story of this little girl!

Little Red Riding Hood: That’s true!

Narrator: And I really don’t know what you are all doing here! But I don’t care anymore… so… since you won’t let me tell the true story of Little Red Riding Hood! ….then I’ll make up my own story!

Little Red Riding Hood: See what you all did! I was the main character of the story!

Snow White, the Wolf, Prince Charming, and the Three Little Pigs: Well, not anymore… ha, ha, ha, ha!.

Narrator: (to the audience) Prince Charming from Cinderella’s story saw how beautiful Snow White was. (Prince Charming hugs Snow White) He threw away the shoe (Prince Charming throws away the shoe) and decided to marry her (Prince Charming kneels down and puts a ring in Snow White’s finger) and have a big wedding celebration. They invited Little Red Riding Hood, the Wolf, the Three Little Pigs…

(Spider-Man enters the room yelling)

Spider-Man: And me!

Narrator: And they lived happily ever after!

Little Red Riding Hood: That’s true!

 

06.08.2022
Offline meeting in ChuKOTka
06.08.2022

Today our participants had a chance to meet each other offline. We spent our Saturday evening in "ChuKOTka". First of all, have a look at the photos of this wonderful place. 

Отзывы о «Котейня Чукотка», Россия, Самара, Молодогвардейская улица, 66 —  Яндекс Карты Котейня Чукотка, антикафе, Молодогвардейская ул., 66, Самара — Яндекс Карты

Котейня Чукотка - Котокафе в Самаре

 http://https://chukotka63.ru/

 

05.08.2022
Would you like to be an actor?
05.08.2022

 Hi, dears!

Today we had unusual classes: we took part in role-plays and got ready for the performances which we're going to demonstrate next week.

Each group had their own task. Juniors acted out a fairy tail "Cinderella". The middle group - a fairy-tale " Stone Soup" and the seniors acted out "A Crazy Story" which they had made up by themselves.

We had much fun! All kids and teens did their best!